Korte lijnen, bijv. iemand snel bereiken of eenvoudig informatie vinden, zijn belangrijk voor goede zorg.
Tag: digitale zorg
Een poliklinische afspraak nieuwe stijl – Sabine Hannema
Sabine Hannema beschrijft in haar blog de veranderen op de polikliniek om verspreiding van het corona-virus tegen te gaan.
Kunstmatige intelligentie: wordt dat ook voor bijnier-patiënten belangrijk? – Ad Hermus
Ad Hermus blogt over kunstmatige intelligentie en de mogelijke kansen voor verbeterde diagnostiek.
De paal en de koe – Gerrit van den Berg
Gerrit van den Berg, internist-endocrinoloog en betrokken bij de zorg voor patiënten met hypofyse tumoren.
Over MedMij – Jacqueline Neijenhuis
Jacqueline Neijenhuis blogt over MedMij. Een programma dat gaat helpen meer grip te krijgen op onze gezondheid.
Levensreddende app voor patiënten met bijnierproblemen
De Bijnier app is in een testversie gelanceerd tijdens het innovatiefestival januari 2017.
eHealth – Jacqueline Neijenhuis
Alles is mogelijk, maar welke toepassing helpt iemand met een bijnieraandoening? Jacqueline Neijenhuis, procesbegeleider BijnierNET Als u de krant openslaat of zoekt op het internet naar informatie over bijnieraandoeningen, dan …
28/09 Elektronisch Cliënten Dossier
Tijdens deze dag voor relaties staat men stil bij het elektronisch cliënten dossier. Namens BijnierNET zal Johan Beun, coördinator, een presentatie geven over innovaties in de bijnierzorg.
28/06 Kennismiddag patiëntenportaal
In het kader van de eHealth Week 2016 organiseert een bijeenkomst over het nieuwe patientenportaal. Het patientenportaal biedt ook mensen met een bijnierziekte toegang tot hun medisch dossier. BijnierNET bezoekt …
Slimme technologie helpt bij een bijniercrisis – Anton Franken
Anton Franken, internist – endocrinoloog Isala kliniek Zwolle Mevr. G. is een 53-jarige vrouw sinds 2 jaar bekend met een primaire bijnierschorsinsufficiëntie. De diagnose werd destijds gesteld op basis van …